MICHALOVSKÉ SPRÁVY- VAŠE INTERNETOVÉ NOVINY
, meniny má , zajtra
lupa
domov


Ako na GDPR pri e-shope


Nariadenie GDPR z dielne Európskeho parlamentu nadobudne svoju účinnosť už 25.mája 2018 a dotkne sa ochrany súkromia aj užívateľov internetu. Ako sa majú e-shopy pripraviť na GDPR?

FOTO

Pripoj sa k nám na FaceBooku a buď vždy v obraze!



GDPR a e-shop

Nariadenie GDPR  sa nevyhne ani prevádzkovateľov e-shopov či iných internetových služieb, u ktorých sa zákazníci registrujú prostredníctvom osobných údajov. Európska únia zdôvodňuje zavedenie GDPR tak, že pre internetových spotrebiteľov sú často vyžiadavané veľmi detailné osobné údaje a prevádzkovatelia internetových služieb s týmito údajmi pracujú podľa svojej vôle. Pritom od samotného spotrebiteľa je vyžiadaný len základný súhlas so spracovaním údajov a často dochádzka k ich ďalšiemu použitiu.

Čo by mali e-shopy podľa GDPR urobiť

Pre prevádzkovateľov e-shopov a iných webových služieb bude GDPR, ktoré ešte nie je úplne spresnené, znamenať nutnosť získavať nové súhlasy zákazníkov so spracovaním ich osobných údajov a dbať na oveľa väčší dôraz na bezpečnejšie uchovávanie získaných údajov.

Súhlas bude nutné vyžadovať na niekoľkých úrovniach. A to nie len pri získaní a spracovaní dát potrebných pre samotnú realizáciu nákupu ako napr. fakturačné údaje, ale aj pri ich predaní partnerským spoločnostiam realizujúcim platbu za tovar. Súhlas so spracovaním údajov musí byť požiadaný oddelene od ostatných podmienok a nemal by byť podmienkou pre využitie služby. Zákazník môže poskytnutý súhlas kedykoľvek odvolať. Prevádzkovatelia e-shopov a iných webových služieb ponesú s GDPR väčšiu zodpovednosť za údaje, ktoré budú na základe súhlasu uchovávať. Tieto údaje musia byť zabezpečené proti odcudzeniu a nedovolenej manipulácií.

Otázky, na ktoré by e-shopy mali hľadať odpovede

  • Aké údaje o zákazníkov sú v rámci obchodného vzťahu ukladané?
  • Ako sa s týmito údajmi pracuje – kde sa fyzicky nachádzajú a kto má k nim prístup?
  • Ako sú osobné údaje zákazníkov zabezpečené?
  • Sú údaje zdieľané s ďalšími subjektmi?
  • Aké dáta o zákazníkov e-shop potrebuje a aké súhlasy si treba vyžiadať?

Netreba sa báť

Informácie o GDPR môžu znieť pre prevádzkovateľov e-shopov nepríjemne, pravdepodobne bude možné nové podmienky spracovania osobných údajov zákazníkov splniť s prijateľnými nákladmi.

Dôležité je predovšetkým nastaviť ten správny systém získavania súhlasov a vytvoriť správne mechanizmy na zabezpečenie získaných údajov. Internetový obchodníci by mali hľadať pomoc u prevádzkovateľov svojej platformy alebo si zvoliť poskytovateľa, ktorý bude na GDPR pripravený.

zdroj: osobnyudaj.sk

Zverejnené: 24.04.2018
Zaujal Vás članok? Neváhajte a dajte mu svoj hlas. :



Bazár autodielov