Učitelia, žiaci, ich rodičia i dobrovoľníci zo Syrárne Bel majú za sebou podstatnú časť prác na projekte obnovy areálu Základnej školy na Krymskej 5 v Michalovciach.
Základná škola Krymská: Grantom od Nadácie Bel zveľaďujú areál
Projekt revitalizácie areálu školy zaujal natoľko, že ho nadácia materskej spoločnosti michalovskej syrárne – Bel Foundation - začiatkom roka zaradila medzi 11 najlepších pre tento rok a udelila finančnú podporu 5 000 eur.
„Pripravujeme mnoho projektov, ale to, že získame podporu práve za tento, sme naozaj nečakali,“ poznamenáva riaditeľ ZŠ Krymská Mgr. Jozef Porvaz. Dôvod úspechu Michalovčanov poodhaľuje gestorka projektu za Syráreň Bel Slovensko Mgr. Iveta Bánociová: „Škola sa sústredila na podporu pohybu, zdravia, čo je súčasťou našej politiky zodpovedného podnikania.“
Srdcom projektu je úprava spevnených plôch vrátanie betónovania, pokládky dlažby, osádzania obrubníkov a lavičiek, terénne úpravy a nákup športového, najmä gymnastického náradia. Celkovo brigádovalo 25 dobrovoľníkov. „Občas to bolo náročné, najprv nás zdržiavalo počasie, potom dostala prednosť výmena okien. Ale sme radi, že sme do Šarkaniády všetko stihli podľa plánu. Aj za cenu, že sme si niektorí v nedávnych horúčavách odniesli menší úpal,“ s úsmevom dodáva zástupkyňa riaditeľa Mgr. Dagmar Šalapová. Pracovníci si teraz dajú dvojmesačnú prázdninovú prestávku. V septembri sa pustia do zvyšku prác tak, aby o niekoľko týždňov po začiatku nového školského roka všetko dokončili a pripravili na slávnostné ukončenie projektu.
Závod v Michalovciach funguje od roku 1954. Spočiatku pod názvom Východoslovenské mliekárne, š.p. Košice, od mája 1992 ako ZEMPMILK, a.s. Po ôsmich rokoch väčšinový podiel závodu odkúpila francúzska rodinná spoločnosť Fromageries Bel SA. Po štyroch rokoch Slovenský podnik ZEMPMILK zmenil obchodné meno na Syráreň Bel Slovensko a.s. Skupina Bel je svetový líder v oblasti značkových syrov. Má diferencované a medzinárodne portfólio uznávaných značiek, vrátane výrobkov Veselá krava, Kiri, MiniBabybel, Leerdammer a Boursin a tiež lokálne značky - Karička a Syrokrém. Vyše 11 tisíc zamestnancov v 30 pobočkách po celom svete neustále prispieva k úspechu skupiny Bel.
Viac informácii o spoločnosti nájdete na www.bel-slovakia.sk a www.bel-group.com.
Text & Foto Anton Oberhauser, Communication House
Zverejnené: 30.06.2013
04.12.2019- Medzinárodná vedecká konferencia v Michalovciach
02.03.2013- MICHALOVCE: Takto sa zmenilo mesto za 30 rokov