Škola s typickou architektúrou z obdobia socializmu získala potrebné financie na skrášlenie časti svojho exteriéru.
Na jednej strane stavebný materiál, telocvičné náradie či okrasné rastliny za financie z grantu od medzinárodnej skupiny Bel. Na druhej strane všetka práca pri realizácii odvedená bez nároku na odmenu. To je stručná charakteristika projektu obnovy areálu 7. základnej školy na Krymskej ulici v Michalovciach, ktorý vyvrcholil slávnostným odovzdaním. Škola, ktorú aktuálne navštevuje 422 žiakov, pri realizácii vyťažila maximum zo svojich živých kontaktov s okolím. Začiatkom roka sa projekt dostal medzi jedenástku najlepších, ktoré nadácia Bel Foundation odmenila sumou 5 000 eur. Škola s typickou architektúrou z obdobia socializmu tak mohla získať prepotrebné financie na skrášlenie časti svojho exteriéru. Práce zahŕňali úpravu spevnených plôch, pokládku dlažby, osádzanie obrubníkov a lavičiek, terénne úpravy, výsadbu okrasných rastlín a nákup športového, predovšetkým gymnastického náradia. V akcii sa vystriedali približne tri desiatky dobrovoľníkov.
„Architektonické riešenie projektovej štúdie, doprava materiálu, betónovanie, inštalácia náradia, všetko prebehlo v réžii zamestnancov, sponzorov či partnerov školy. Z nášho rozpočtu sme nemuseli vynaložiť jediné euro,“ komentuje riaditeľ školy Mgr. Jozef Porvaz. Ruku k dielu priložili aj zamestnanci Syrárne Bel Slovensko, ktorých deti školu navštevujú. „Počas celého projektu vládla znamenitá atmosféra, aj keď občas to nebolo ľahké. Tešíme sa, že ľudia z nášho okolia, počnúc syrárňou, sa ukázali ako naozajstní priatelia. Naše vzťahy aj vnútri školy sa počas prác veľmi upevnili, čo je v dnešnej dobe vzácnosť,“ pripája zástupkyňa riaditeľa Mgr. Dagmar Šalapová. „Sme radi, že sme podporou tohto projektu potvrdili našu príslušnosť k zemplínskemu regiónu, ktorý chceme podporovať aj naďalej,“ uzatvára riaditeľ michalovského závodu Syráreň Bel Slovensko Ing. Martin Buršák.
Syráreň Bel Slovensko je súčasťou skupiny Bel, svetového lídra v oblasti značkových syrov. Skupina po celom svete zamestnáva v 30 pobočkách vyše 11 tisíc pracovníkov a v roku 2012 zaznamenala tržby v hodnote 2,6 miliardy eur. Má diferencované a medzinárodné portfólio značiek ako Veselá krava, Kiri, MiniBabybel, Leerdammer či Boursin. Medzi lokálne značky patria Karička, Syrokrém a Michalovská tehla.
Nadácia Bel Foundation sa zameriava na pomoc deťom, najmä v oblasti výživy. Od roku 2008 podporila vyše 100 projektov celkovou sumou viac než milión eur.
FOTO: Anton Oberhauser, Communication House
Zverejnené: 19.10.2013
04.12.2019- Medzinárodná vedecká konferencia v Michalovciach
02.03.2013- MICHALOVCE: Takto sa zmenilo mesto za 30 rokov